luni, 21 mai 2012

Lista pentru parinti inainte de a sosi bebe (1)

Iaca si din experienta noastra - cred ca poate fi pusa la capitolul low cost ;-)
1. Patutz. Eu mai aproape de natura cum ma stiu, prefer paturile de lemn. Noi am avut la ambii copii un patutz de lemn alb mostenit de la niste prieteni. Trecem sub tacere ca am primit patutzul abia la vreo 2 saptamani dupa ce s-a nascut Ada, asa ca la inceput a dormit intr-un landou de la carutz :-). Daca as avea acum nevoie de un patutz de bebelus, cred ca as lua de la ikea. Ce e important: mobila sa aiba timp sa se aeriseasca inainte de a o folosi bebelusul (mirosuri chimice de la vopsele si substantele de prelucrare a lemnului). As zice ca patutul trebuie sa fie robust. Bebe - cand va deveni copil - o sa se joace, arunce, traga de pat, catzara, etc. Partea de jos (pe care pui salteaua) sa poata fi pusa la diferite inaltimi: cand e bebe mic o sa il puneti cat mai sus ca sa nu va rupeti salele luandu-l si punandu-l in pat, cand o sa mai creasca o sa il mutati cu un etaj mai jos ca sa nu cada din pat. Salteaua: nu ne-am straduit prea tare aici, sunt multe de citit pe internet daca vreti, noi am luat una folosita de la prieteni.

2. Carucior: Noi am avut unul imprumutat de la prieteni pentru Ada. Dup-aia a trebuit sa il dam inapoi asa ca la Alex am cumparat unul dupa criteriul ieftin si rezistent. Pana in ziua de azi ma minunez de investitie. Ori am avut noi noroc, ori pur si simplu a fost bun. Luat de la babyone (arata cam asa, dar nu era marca hauck si nu avea nici scoica nici landou: http://www.babyone.de/shop/kinderwagen/kinderwagen-und-sportwagen/hauck-trioset-red--4007923153154).

Ce mi s-a parut mie important la carutz:
a. sa fie robust. Cred ca la raportul investitie/folosinta am iesit in top: folosit intens, luat in calatorii, car si acum cateodata ambii copii in el (nu e prevazut pt asa ceva dar rezista. Si sunt mari puradeii)
b. sa se manuiasca usor
c. sa se poata intinde aproape la orizontala asa incat sa poata dormi copilul inauntru si cand e mai mare
d. sa se plieze usor (asta al nostru merge cu o mana, la aeroport fiind, tineam copilul in brate si cu cealalta mana puteam plia carutzul). E nevoie pentru transport, eventual pentru depozitat cand esti in vizita pe undeva, etc
e. sa aiba cos dedesubt destul de incapator si rezistent. Eu si acum ma duc cu carutzul si copiii la cumparaturi si il incarc corespunzator.
f. sa se poata spala husele
g. sa aiba maner "continuu" adica nu 2 manere independente. E mai usor de manuit cu o singura mana - ceea ce unei mame moderne i se poate intampla de multe ori
h. sa aiba manerul destul de sus (sau reglabil) astfel incat si mama si tata sa il poata impinge fara a se apleca de umeri

Sunt convinsa ca in functie de stilul de viata al fiecaruia carutul are nevoie de alte trasaturi ;-)

3. Scutece: noi am folosit Pampersi la inceput la Ada (alea marimea cea mai mica sunt f buni la Pampers) ce nu imi place e parfumul extrem de puternic. Aici nu au nici un parfum si mi se par mai ok. Dupa cateva luni am schimbat pe marca babylove de la DM. De atunci numai pe astea le-am folosit si la Ada si la Alex. Acum la DM au aparut unele mai ecologice (le zice babylove "nature") si pe astea le folosesc.
Alte accesorii - din nou, vorbesc numai din experienta mea, nu zic ca e nimic absolut necesar in afara de buna dispozitie si parinti odihniti si bine hraniti ;-)

4. Pompa pentru scos laptele: eu am folosit una manuala de la Avent. In maternitate era una electrica pe care am folosit-o cu brio. Eu am avut mare nevoie de pompa si la Ada si la Alex din varii motive: prea mult lapte la inceput, copiii nu sugeau destul, dupa care am folosit-o ca sa pot sa plec de acasa si puradeii sa primeasca tot lapte de la mama lor :-)

5. Carpe de bumbac putin moltonate (tip1) si foarte subtiri (tip2). La eructat iese si mult lapte cateodata. Asa ca pt protjarea hainelor parintilor si bebelusului s-au dovedit utile. La Alex mai mult decat la Ada

6. Suzete noi am folosit dupa recomandarea moasei abia dupa cateva saptamani (vreo 3-4) dupa ce copiii sugeau bine. Sunt pe diverse marimi in functie de varsta.

7. Sterilizator: nu am folosit de nici un fel. Biberoanele si suzetele le-am fiert in apa cu putin otet (ca sa nu se depuna calcarul). Stiu multi care au folosit sterilizatoare.

8. Biberoane: am avut numai cate unul, de plastic. Tetine mai multe.

9. Pt purtat bebe am avut si esarfa - e mai complicat de folosit ca tre' sa inveti sa o legi. Asa ca varianta mai simpla si mai comoda e http://www.ergobaby.eu/de/s362/komforttrage-original-black-camel.html Am folosit-o si eu si e super. Stiu ca mai exista si manduca. Nu am incercat dar cred ca e buna si ea.

10. Scaun de masina - la inceput e musai sa fie din ala in care bebe sta cu spatele catre directia de mers. Cand se pune pe scaunul de langa sofer se dezactiveaza air-bag-ul.

11. Masa de infasat. Cumparata sau improvizata. Sotzul meu a fost mare tamplar si a construit una perfecta pentru locul restrans pe care il aveam atunci la dispozitie. O mai avem si folosim cu succes si acum. Sunt si la ikea foarte bune.

11. Prosop pt bebe. Recomand sa cumparati de la inceput marimea 1mx1m. In general pt bebe sunt de 80cm, dar cresc repede si sunt prea mici. Noi le mai folosim si acum pe alea de 1mx1m

12. Pt baie folosim Weleda si Alverde (de la DM) - cat mai putin gel, la inceput moasa oricum ne-a zis sa nu spalam copilul. Stiu ca in Romania e cu totul alta mentatlitate. Pt mine a picat foarte bine sa nu am nevoie sa-i spal la inceput ca oricum eram depasita cu tot ce aveam de facut.

13. Am mai avut niste borcanase de plastic cu capac (Avent, scumpe al naibii) pentru pus laptele la congelator. Le folosesc si acum in alte scopuri, lasa gluma!

14. Sac de dormit pt bebe. Paleta e f larga, al vostru fiu soseste in vara asa ca probabil cel mai bine luati ceva f subtire.

15. Caditza pt baie - noi am avut la inceput una f desteapta pt ca era f putin adanca. Si cum nu eram prea priceputi la tzinut copilul a fost foarte bine. O puneam pe chiuveta, deci era la inaltime si era f usor de folosit.

16. Termometru pt copil (noi avem unul rectal, il mai folosim si acum pt copii, e cel mai exact desi unii copii nu-l mai accepta de la o varsta)

17. Cum ziceam: ajutor pentru menaj si pt facut de mancare. Noua ne-au facut de mancare prietenii in primele 2 saptamani la Ada. A fost foarte bine.

18. Daca mama vrea sa alapteze, eu am folosit la inceput niste capacele de silicon, mai protejau sanul.

19. Incredere in intuitia mamei. Va fi imbatabila. Oricat de departe vor parea ideile ei fatza de ale celorlati puteti fi siguri ca sunt cele mai potrivite copilului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu