sâmbătă, 12 septembrie 2009

De-ale uichendului

M-a palit si pe mine raceala. Am fost joi la serviciu si de dimineatza anuntasera 24 de grade! Eu abia am asteptat sa imi pun fusta si sandale - si cand colo, nu stiu daca 24 de grade de toamna sunt comparabile cu 24de grade de vara pentru ca mi-a fost frig in continuu. Asa ca acum sunt cu capul dizzy, imi curge nasul si as vrea sa dorm in continuu. Ada tuseste si ea - ca asa le sta bine la inceputul toamnei copiilor care merg la cresa: nasuri mucioase, ochi inlacrimati, maraieli, toane, plangaceli, tuse si eventual febra. Noi am scapat, ca Ada se mentine pe la 38 asa ca nu ii dau inca nimic. Dar tuseste destul de bine. Si inconstienta cum ma stiu, refuz sa merg inca la dr, fiind convinsa ca Ada se va vindeca de la siropuri si de la inhalatiile cu cimbru pe care o sa o pun sa le faca.
In rest e soare la noi dar numai in juma' de casa e cald - in partea din sud-est. La nord-vest e inca frig, acolo sunt dormitoarele regesti.
Mai am 3 saptamani de serviciu dupa care intru in bine-meritatul si mult-asteptatul concediu prenatal. Cate planuri am! Cred ca mi-ar trebui 3 luni fara burta ca sa le pot face. Oricum ma bucur de timpul asta si o sa dorm pe saturate!!
Ada a inceput sa faca propozitii in care exprima adevaruri irefutabile "toata lumea face caca". Panseul asta l-a enuntat stand pe olita. Va rog sa nu va ofuscati de cele citite aici, sunteti pe un blog de mama de copil de 2 ani si toate aceste evenimente mici in ochii vostri sunt pasi mari pentru noi. Acum, ca sa fiu foarte sincera, Ada nu a pus verbul a face la forma corecta, ci la pers a2a singular ca asa stie ea deocamdata sa conjuge (toate verbele au o singura forma). Asadar citatul original suna "toata lumea faci caca" - licenta poetica.
Verbul a avea are numai forma "avem", verbul a putea - "poate"(nu poate Ada), verbul a da - "dai", a lua - "iau"(tata iau lapte), a pleca - "du-te" sau "duci", a pupa - "pupe" (Ada pupe mama).
Cred ca daca le pun pe toate cap la cap am sanse sa ajung la cate un verb pentru fiecare persoana.
In schimb ! Ada foloseste deja genitivul corect al numelui ei: "patul Adei" (aici il bate si pe propriu tata la care genitivul pt substantivele feminine e foarte similar cu cel pt substantivele masculine), "pusha (papusa) Adei". Sunt in extaz.
Si in aceasta stare de extaz o sa plutesc usor spre nord-vestul apartamentului ca sa ma bag in pat, atat timp cat doarme si domnisoara.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu