marți, 8 septembrie 2009

Cum a fost in Romania (1)








Am revenit acum o saptamana din vacanta mea de vis in Romania! M-am hotarat spontan acum vreo luna si ceva ca TREBUIE (stiu, vreau sa il scot din vocabular pe odiosul trebuie) asadar, m-am hotarat acum o luna si ceva ca am nevoie de un concediu de cateva zile acasa, sa merg la Telega, sa vad numai iarba si copaci in jurul meu, case mici, cu geamuri vechi cu rame de lemn cu vopseaua scorojita, sa fie cald si sa stau in curte si sa nu fac nimic! Asa a fost.
Am fost vreo cateva zile la Bucuresti dupa care am fugit la Telega cu Ada si cu Mama ca sa imi fie mai usor - eu lenesa din fire, Mama harnica din fire. Tata s-a hotarat si el ca e spre binele lui (cand e cu Ada are tensiunea la valori demne de invidiat si de mama hipotensiva) sa vina si el asa ca ne-am strans cu totii. Frati-miu, proaspat tatic a doua oara a venit si el cu baietul cel mare (1an si 7luni) asa ca eram tot clanul la tara.
Am savurat
  • faptul ca nu vedeam din curte nici o masina - pana la strada e drumul lung si vederea anevoioasa din cauza copacilor din curte
  • ca seara de pe la ora 9 nu mai auzeam nici un motor (de masina, de camion, de motocicleta, etc)

  • ca seara si toata noaptea se auzeau greierii

  • ca cerul era plin de stele

  • ca umblam in slapi sau desculta toata ziua

  • ca ma aflam in locul vacantelor mele de vis din copilarie si adolescenta

  • ca am stat cu ai mei
  • ca Ada a cercetat (foarte atent) iarba si restul obiectivelor din curte

  • ca nu vedeam bucatica de asfalt, beton, din curte

  • ca nu am avut internet - dar aveam telefon ;-)

  • ca dimineata se auzeau cocosii cantand

  • ca am revazut procesiunea intoarcerii vacilor de la pasune in fiecare seara. De data asta o priveam cu Ada, pe vremuri o priveam cu ceilalti verisori ai mei. Erau mult mai multe vaci pe vremea aia, dar se miscau la fel si strada arata la fel asa ca m-am simtit ca atunci. Mi-au placut femeile imbracate in haine de serviciu (cu poseta, pantofi mai cu toc, fuste si ciorapi lungi fini) si cu o jordie in mana care manau vaca lor spre casa
  • ca mirosea pur si simplu bine si a aer curat
  • ca am avut mancarea facuta gata
  • ca frati-miu si sotia lui renovasera WCul din curte si acum arata si functioneaza ca un WC normal dintr-o "casa de om" din portelan alb si cu buton pe care apesi ca sa curga apa
  • ca mi-am vazut verisorii care, pentru cateva ore, au evadat si ei din orasele lor la Telega
  • ca nu am avut nici un plan - si ca m-am tinut de asta
  • ca Ada a fost sanatoasa si a dormit bine realizand performante care imi aminteau de lunile de inceput: a dormit 4 ore dupa masa, s-a trezit la 10 dimineatza in prima zi

  • ca Adei i-au placut vacile si restul animalelor pe care le-am vazut pe acolo

Cam astea imi vin in minte acum, cu siguranta vor fi mai multe in curand.

In Bucuresti a fost frumos, totul condensat ca sa pot pleca la Telega. Mi-am vazut colegii de facultate, prietena mea cea mai buna, matusile.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu