joi, 6 decembrie 2012

Ada si fina psihologie a maselor


Discutie cu Ada luni seara la masa. Marti urma sa se intalneasca dupa gradi cu un coleg, Ilja, cu care de obicei nu prea se juca, nu il stiam din povestirile ei.
Asadar o intreb:
Eu – Asa, Ada, zi-mi si mie cum de te-ai imprietenit cu Ilja
Ada – i-am zis „Ce-ar fi sa fim prieteni?” adica pe germana “Sollen wir Freunde sein?”, adica nu „vrei sa fii prietenul meu?“ ci ceva de genul „sa fim prieteni?“
Eu – si el ce a zis
Ada – da
Eu – Si ce iti place tie la Ilja?
Ada – pai nu imi place


Eu – si ce nu iti place?
Ada – pai el e mai puternic, si trebuie sa ma feresc de el, ca nu vreau sa ma lupt cu el
Eu – aha, si de ce ai vrut sa fii prietena cu el?
Ada – pai daca suntem prieteni nu mai trebuie sa ma lupt cu el si nici sa ma feresc de el.
Tare, nu?! Perfect adaptata situatiei.
Marcata inca de maturitatea Adei, la culcare reiau tema:
Eu – si cum a fost cu prietenia cu Ilja
Ada – pai i-am mai zis: “Ilja, vrei sa fii mai puternic?” si Ilja a zis „da“
Eu – si cum sa fie mai puternic?
Ada – i-am zis: sa ai cat mai multi prieteni. Cu cat ai mai multi prieteni, cu atat esti mai puternic.
Eu – de unde stii asta?
Ada – eu m-am gandit, ca prietenii te ajuta cand ii rogi si esti mai puternic.
Ce studii, ce carti, lasati copiii sa gandeasca singuri si se descurca mai bine decat visam noi J
Pupici prietenesti cu drag,
Elena

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu