marți, 8 septembrie 2009

Cum a fost in Romania (2)

Si am mai facut o chestie super tare in Bucuresti: am fost la centrul Vaniei Limban.
Vania este o moasa despre care am auzit de la cumnata mea si care incearca sa aduca in Romania conceptul despre maternitate similar cu cel pe care il cunosc, traiesc, experimentez eu aici: viitoarea mama este o persoana deosebita, care e indreptatita sa aiba grija de ea, care are dreptul la pregatire pre- si postnatala, care cunoaste ce posibilitati ii stau la dispozitie in timpul unei nasteri astfel incat totul sa se desfasoare normal, cat mai aproape de frumos, de natural, de ce are ea - mama- nevoie si ce isi doreste.
Am facut la Vania un curs de Pilates - gimnastica pentru gravide si a fost cel putin la acelasi nivel profesional la care a fost cursul pe care l-am facut aici in timpul sarcinii cu Ada. Apoi am facut un masaj tot acolo, dupa care m-am simtit excelent.
Vania le invata pe viitoarele mame ce pot face in timpul sarcinii astfel incat sa le fie cat mai bine lor si copilasului in formare. De la ea afli ce poti face in timpul nasterii astfel incat sa iti fie mai bine (masaj, aromaterapie, pozitii, relaxare, respiratie...), cum te poate ajuta partenerul in timpul nasterii.
Tot acolo, in cursul de Pilates pe care l-am facut am invatat exercitii pentru perineu, exercitii pe care fiecare femeie ar fi bine sa le faca, gravida sau nu, mama sau nu (inca). Gloria, cea care face cursul Pilates, iti face un "instructaj" despre perineu si te invata de ce e important sa ai grija.
Tot la Vania poti vedea un film super interesant si util despre alaptatul corect!! Am citit in atatea bloguri despre problemele tinerelor mame la alaptat si despre faptul ca esti pur si simplu lasata la voia intamplarii si a propriului noroc in momentul in care s-a incheiat nasterea. E treaba ta sa te descurci cu alaptatul copilului tau si cu problemele inerente care apar. Eu am trecut prin multe dificultati (sa le zic asa, mai bland) cu alaptatul Adei, dar aici am avut o moasa care venea zilnic si ma ajuta la alaptat asa incat totul a mers perfect pana la urma. Filmul asta de care vorbesc este edificator si ar trebui pus pe ecrane mari in fiecare maternitate unde se naste un copil asa incat mama sa aiba acces la informatie.
Nu stiu ce as putea face pentru a populariza serviciile Vaniei. Ce pot spune este ca eu am fost incantata sa gasesc in Bucuresti un astfel de centru care ofera informatii, servicii, ajutor asa cum am avut si eu nevoie si am beneficiat acum 2 ani la Ada.
Stiu ca suna a reclama dar mie mi-a placut extrem de mult si as vrea ca orice vitoare sau proaspata mamica sa poata alege daca vrea sau nu sa aiba acces la aceste informatii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu