marți, 5 iunie 2012

Lista pentru parinti inainte de a sosi bebe (2)



Ma gandeam pt saptamana asta sa mai scriu si ce haine, si alte carpe am folosit noi la inceput cu puradeii nostri:

1. Body-uri. Pentru inceput sunt indicate cele cu capse pe burta pentru ca e mai greu de manuit copchilul si sunt mai usor de imbracat cele cu capse pe burta. As recomanda vreo 5 marimea 50-56 si dup-aia veo 5-6 marimea urmatoare si tot asa vreo 5-6 din marimea urmatoare. La inceput sunt arhisuficiente numai cateva. Vad ca la HM sunt cu caciulita de bumbac in set - vezi punctul 3
http://www.hm.com/de/product/98331?article=98331-A#article=98331-A

2. Pantalonasi, ciorapi lungi. Cand micutzul soseste in toamna, puteti sa ii luati deja pantaloni lungi. Eu nu as face rabat de la bumbac. Puteti sa ii luati pantaloni care sunt ca niste ciorapi, adica inchisi jos. La H&M sunt foarte multe modele, ca sa vezi la ce ma gandesc iaca aici: http://www.hm.com/de/product/96756?article=96756-A

3. Caciulita: cred ca e nevoie de una doua subtiri de bumbac, noi le mai puneam copiilor si dupa baie avand in vedere ca la noi in casa iarna nu prea aveam mai mult de 19grade ;-) I-am calit bine

4. Pijama. La H&M arata asa: http://www.hm.com/de/product/98829?article=98829-A Sincer, eu nu am prea folosit chestii diferite ziua fatza de noaptea. Acum fiecare cum poate mai bine. In orice caz, ce cumparati sa fie cu capse pe burta, adica sa nu se imbrace peste cap, ci ca o jacheta.

5. Sac de dormit - parca am scris in mailul trecut? Noi am avut mai multi, si de diferite grosimi. Cred ca e bine sa ai cam 2 din fiecare grosime. Noi am avut unele f groase (unul de la Nasa Adei, Raluca ei, nu stiu daca o cunosti), unele intermediare, si unele f subtiri de vara. La marime recomand una medie de la inceput, asa cam ca pt 6 luni pt ca astia mici cresc prea repede si e pacat de bani. Gandind la octombrie + 6 ar insemna ca voi pentru inceput aveti nevoie de sac gros, si pt cele mai subtiri ar fi necesare marimi de la 6 luni in sus. De considerat si cat o sa fie de cald in casa. Nemtii astia spartani si economi zic sa se doarma la 18 grade - atunci sacul chiar e bine sa fie gros. Daca voi vreti sa aveti 25grade, atunci va trebuie ceva subtire.

6. Un costum pentru iesit afara. http://www.hm.com/de/product/97578?article=97578-A Asta are si 20% poliester, cred ca le-am pus si io alor mei asa ceva, avand in vedere ca nu vine direct pe piele, e ok. Asta de la H&M e mai subtirel, cand vine iarna, e bine sa aveti unul pe cinste, mai gros.

7. Sosetutze de bumbac sau de lana - vreo 2-3 perechi pentru ca nu se murdaresc decat daca eructeaza pe ele, daca tzashneste laptele mamei pe ele sau daca pun prea multi mana pe ele. De la mers nu se murdaresc si nici tocesc ;-)

8. Pantaloni - cand mai creste - care au capse pe partea interioara a piciorului: o binecuvantare cand trebuie sa il schimbi pe bebe si nu e nevoie sa ii dai pantalonii jos de tot. Cam asa ceva: http://www.c-and-a.com/de/de/shop/product.html#/Babies//Kollektion/Hosen%20%26%20Jeans/75784/1

9. Cearceaf de pat - vreo 3-4 ca daca eructeaza in pat o sa le tot speli. Eu puneam o carpa de molton ca sa protejez cearceaful.

La sectiunea total inutile pentru noi notam:

Inutil 1: pantofiori, orice incaltari pana la 10-11 luni. Pur si simplu mititutzii nostri s-au tarat pana atunci, n-au avut nevoie de incaltzari, bani aruncati
Inutil 2: mai mult de 2 salopete de iarna, chiar si cand se murdareste una din ele ai timp sa o speli si sa se usuce pana se murdareste a doua
Inutil 3: umbrelutza la carucior - noi am folosit (in cele cateva zile de soare) o carpa prinsa la carutz. Avantaje - oricum te misti fatza de razele soarelui carpa acopera copilul, umbrelutza nu; e usor de spalat cand se murdareste - umbrelutza nu; se poate folosi si in alte scopuri (gen sters copilul)cand nu e parasolar - umbrelutza nu;
Inutil 4: pantaloni cool - gen blugi inainte de 6 luni. Eu i-am considerat greu de imbracat, prea rigizi, nu tin nici cald, in fine, fitze inutile.
Inutil 5: fular pt copil inainte de 1 an: ai mei pur si simplu nu aveau gat. Unde sa pui fularul??!?! Abia pe la 2-3 ani am folosit. Ce mi se pare misto, exista un fel de "gat" de pulovar fara pulovar, pe care l-am mai folosit cu succes. Cine stie o persoana priceputa la crosetat sau tricotat e clar in avantaj, eu aveam cand eram mica de la bunici.
Inutil 6: Geanta speciala pt pus pampersi, si diverse pt copii, de atarnat la carutz. Eu am primit una cadou si nu am folosit-o deloc. Nu stiu de ce, imi era greu sa o pregatesc mereu, mi se parea inutila (prea mare si grea pt ce puneam in ea) eu nu aveam nevoie de sticlute pt ca alaptam. Stiu insa multe persoane care le-au gasit utile si folosit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu